close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתנות לעובדים בקונספט חדשני

מערכת שורשיב שבט, תשעו22/01/2016

בעיה- קשה למצוא מתנה שתהיה גם מכובדת, גם תתקבל באהבה על ידי כל עובד וגם ניתן יהיה לרכוש במחיר שווה לכל נפש

תגיות:

רצוי מאד שבכל מקום עבודה - יציינו את יום ההולדת של העובדים, שכמובן ישפר את התחושה האישית שלהם ויגרום להם להרגיש שביעות רצון וסיפוק מהמקום שמעסיק

אותם. בתנאים האלה, ההחלטה של אנשי העסק על הענקת מתנת יום הולדת לכל עובד, לכבוד יום הולדתו, נראית הגיונית. הבעיה היא שקשה למצוא מתנה שתהיה גם מכובדת, גם תתקבל באהבה על ידי כל עובד וגם ניתן יהיה לרכוש במחיר שווה לכל נפש (בטח אם מתבוננים על ארגונים בהם נדרש לרכוש מתנות לעשרות או מאות עובדים).

החדשות הטובות הן שיש מתנה אחת שיכולה לכלול בתוכה את כל היתרונות שהובאו מעלה, ואף רבים אחרים: זהו שובר ליחיד או לזוג, המאפשר אינספור בילויים ואטרקציות.

היתרון המרכזי: הבחירה האישית

אחד הדברים המתסכלים ביותר כל אדם היא קבלה של מתנת יום הולדת שאין לו מה לעשות איתה, כך שהיא ניצבת לה חסרת שימוש או מטרה במקום נסתר כלשהו בבית. רכישה של שובר מונעת מהתרחישים השליליים האלה להתרחש, ולו מכיוון שבמרבית השוברים יהיו הרבה מאד הצעות מהם העובד עצמו יכול לבחור (בהתאם לסוג השובר ולשווי שלו): בין האפשרויות אפשר למנות ארוחות בוקר, ארוחות במסעדות, שוברי הנחה בחנויות, בילוי בקולנוע, כניסה לאתרי תיירות ועוד. כמובן שגם העובדה שהעובד יכול לבחור לא רק מה לעשות, אלא גם עם מי ומתי, מבטיחה שהוא ינצל את המתנה באופן שהוא הכי רואה לנכון.

רכישה של שובר לבילוי מבהירה לעובד דבר נוסף, חשוב לא פחות: הוא האדון ליום ההולדת שלו עצמו ויכול ליהנות בה כפי שהוא רוצה. יתרון זה הופך למשמעותי יותר על רקע העובדה שבניגוד למתנה הניתנת לבן או לבת זוג, לבן משפחה או לחבר קרוב, מנהלי העסק לא בהכרח מכירים כל עובד ועובד ברמה כזו שתאפשר להם להעניק מתנה מושלמת לעובדים. כשרוכשים שובר לבילוי, לכן, הסיכון לרכישת מתנה שאינה מדברת לעובד קטנה ולמעשה מתבטלת.

בילוי, לא כסף

יש בעלי עסקים שמעוניינים להעניק לעובדים שלהם סכום כסף לכבוד יום ההולדת שלהם, כשלרוב מדובר על מאות בודדות של שקלים. ממש לא בטוח שזהו רעיון מוצלח: ראשית, הענקת סכום כסף נתפסת תמיד כמתנה שלא הושקעה בה מחשבה וגם לא רגש. בנוסף, היא לא מאפשרת לעובד להרגיש את החגיגיות לה הוא מצפה ביום ההולדת – חשבו על הענקת סכום של כ-100 ש''ח לעובד אשר ישמש לביצוע תשלומים או לכיסוי (חלק קטן מאד) מהמינוס, חשוב שככל שיהיו, אך לא למשהו חגיגי באמת.

שוברי המתנה, לעומת זאת, מתקבלים תמיד בצורה חיובית יותר. כאשר העובד אכן יוצא לבילוי המהנה שהוא בוחר מבין אפשרויות השובר, הוא מרגיש שהוא מציין את יום הולדתו באמת ובתמים. מכיוון שהעובד גם מרגיש שהוא מתפנק על חשבון העבודה ולוקח חלק בפעילות שהוא לא בהכרח יכול להרשות לעצמו באופן שוטף (בילוי VIP בקולנוע או ארוחה במסעדת שף), שביעות הרצון שלהם גדלה בעשרות מונים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה